Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Moniek - WaarBenJij.nu Varadero - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Moniek - WaarBenJij.nu

Varadero

Blijf op de hoogte en volg Moniek

14 December 2016 | Cuba, Varadero

Maandag 12 december, Varadero
Vanmorgen om 7 uur ontbeten en om 8 uur in de bus op weg naar Varadero. De eerste stop was in Santa Clara, bij een ontspoorde trein, waarin wat informatie en wat foto's hingen van een of andere oorlog. Daarna hadden we een half uurtje vrij in het centrum van Santa Clara en daarna zijn we doorgereden naar een tentje om te lunchen. Hier hebben we op de heen weg ook gelunched, alleen was het toen veeeeel lekkerder, terwijl ik hetzelfde broodje had.. Toen door naar ons all inclusive 4 sterren resort in Varadero. Hele hoge verwachtingen dus! We hebben hier afscheid genomen van Otto en Alexander, na de groepsfoto. We konden helaas nog niet inchecken toen we aankwamen, dus maar even een drankje gedaan aan het zwembad. Toen de kamer op. In principe ziet het er prima uit, tot je dingetjes gaat bekijken. De tv komt uit het jaar 0. De wc lekt. Geen warm water. Wel een douchekop maar geen houder (Anaïs probeert nu te douchen, dus straks maar even haar vragen wat handig is Hahah). Er zijn al wat anderen van onze groep die een andere kamer hebben gevraagd, omdat die van hun er nog veel erger aan toe is! Vanavond zijn ze volgeboekt, maar je kunt je op een lijst zetten en dan kijken ze morgen of je een andere kamer kan krijgen. We geven dit geen 4 sterren en zeker niet 238 euro per nacht (schijnt). Ik mag nu proberen te douchen!
Gelukkig wel warm water, als je m koud draait word ie warm en als je m warm draait word ie koud, om het makkelijk te maken.
Voor het eten ging ik even kijken in het winkeltje en kwam ik wat mensen van de groep tegen. We zijn even met een drankje op het strand gaan kijken en ik ben helemaal lek geprikt door de muggen. Toen we terug zodat ze konden gaan douchen, kwam ik een ander van de groep tegen en nog maar even een drankje gedaan.
's Avonds hebben we gegeten bij het buffetrestaurant met z'n allen. Het eten was lauw, zelfs nog kouder dan lauw. Erg jammer.. Na het eten ben ik naar bed gegaan en is de rest nog even een drankje gaan doen. Ik lag in coma, kan me alleen ergens vaag herinneren dat Anaïs is teruggekomen!

* In Santa Clara werd veel gebedeld. Ook word er heel veel om fooi gevraagd. Als je ergens wat gaat eten of drinken. Als er muziek word gespeeld tijdens het eten (ook al vraag je er niet om). Als je een betaalde tour hebt gedaan. In de restaurants word soms zelfs al 10 % bij de rekening op gezet.

Dinsdag 13 december
Lekker uitgeslapen en niet veel meer gedaan dan eten en slapen en lezen. Om 9 uur zijn we gaan ontbijten. Heel veel keuze, maar helaas nu ook niet alles warm. Na het eten zijn we naar de receptie gegaan en verteld wat er mis is met de kamer. De airco werkt nu wel, maar word nog niet echt koud en we kunnen de douchekop nog steeds niet ophangen (niet dat ik had verwacht dat ze dat in een uurtje konden maken hoor). Daarna even naar het winkeltje gegaan en nieuwe slippers gekocht! Toen door naar het strand en lekker onder een parasolletje gezeten de hele dag. Er zijn hier verschillende restaurants en bars waar je kunt eten en drinken, dus hebben we gelunched bij een grillrestaurant, erg lekker, en het eten was warm! Toen maar weer naar het strand een beetje lezen, beetje drinken, beetje chillen. Ik was heel even het water in geweest en op het moment dat ik er uit wou gaan zag ik een vis boven het water! Ik denk dat het een vliegvis was, hij sprong een stukje de lucht in, erg leuk.
Tegen 6 uur maar eens terug naar de kamer. We hebben voor vanavond gereserveerd in het Mexicaanse restaurant en vieren daar de verjaardag van 1 van onze groepsgenootjes. We hadden allemaal een beetje meegeholpen. Er was taart met een kaars, een fles rum en een pinata, erg leuk.
Na het eten nog wat gedronken en om 12 uur ben ik lekker naar bed gegaan!

* Als er politie een eindje verderop staat, word iedereen gewaarschuwd door een gebaar. Het is het peace teken zeg maar, alleen op de kop. Zo weet de tegenligger dat hij rustig aan moet gaan rijden.

Woensdag 14 december
Vandaag ook niet zon drukke dag gehad. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan, daarna gelunched, nog even gauw de wifi gebruikt, bij het zwembad gelegen en toen weer gegeten. Dit keer bij de Aziaat op het resort, ik heb erg lekker gegeten! Daarna hebben we een drankje gedaan en hebben we de taxi gepakt naar Calle62. Hier waren dansers en live muziek. Om 2 uur was ik er wel klaar mee, dus de taxi terug gepakt. Terug in de kamer sprong er wat tegen m'n been aan! Ik had m'n bril niet op, dus altijd even spannend wat je te zien krijgt hahaha. Het was een heel klein kikkertje. Ik heb hem gevangen en buiten neer gezet. Op een gegeven moment werd ik wakker door de douche. Anaïs was naar mijn idee nog niet thuis, zag ook geen spullen liggen, dus ik kijken onder de douche, niets! Toen ik goed luisterde merkte ik dat het van buiten kwam! Het kwam met bakken de lucht uit..

* De supermarkten hebben weinig producten. Het is vaak water, rijst, pasta en wat koekjes, niet heel veel meer. Zelfs in de grotere supermarkten is weinig keus. Vaak staat er heel veel van het zelfde in de schappen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Varadero

Cuba

Met Anais naar Mexico en Cuba

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

Havana

14 December 2016

Varadero

11 December 2016

Trinidad

08 December 2016

Cienfuegos

05 December 2016

Viñales
Moniek

Actief sinds 21 Nov. 2016
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8144

Voorgaande reizen:

17 December 2016 - 31 December 2016

Cuba

Landen bezocht: